grafisch ontwerp

Home / grafisch ontwerp

Grafisch ontwerp

Een goed ontwerp begint met een nog beter verhaal…

Door de (huis)stijl consequent door te voeren in alle uitingen, creëer je herkenbaarheid bij de doelgroep. Die herkenbaarheid zorgt ervoor dat mensen zich ‘comfortabel’ voelen bij jouw merk en dus graag blijven terugkomen. Een vast stramien is daarbij handig. Uiteraard betekent dit niet dat iedere advertentie, infographic, flyer, folder of brochure er telkens precies hetzelfde uit moet zien. In tegendeel zelfs. Er zijn echter altijd herkenbare elementen die je kunt laten terugkomen zonder dat het ‘saai’ wordt. Sterker nog… door een beetje met deze elementen te spelen (bijvoorbeeld steeds een andere kleur, of nieuwe elementen in eenzelfde stijl) houd je de boel een beetje fris en ‘levend’. Dat is fijn voor de ontvanger en prikkelt om te lezen en tot actie over te gaan.

Het begint bij jezelf
Voor een goed grafisch ontwerp is het belangrijk eerst je branding goed op orde te hebben en/of goede huisstijl richtlijnen te hebben. Je gaat zelf ten slotte ook niet iedere dag de deur uit in kleren die niet bij je passen. Je uit je zoals je bent en waar je je prettig bij voelt. Doe je je voor als iemand anders, dan prikken je vrienden daar snel doorheen. Dat geldt ook voor de doelgroep van jouw organisatie. We zijn ten slotte allemaal mensen…

“Robin zorgt er niet alleen voor dat zijn ontwerpen vernieuwend zijn en passen bij de klant, maar ook dat onze communicatieconcepten kloppen. Hij kijkt dus verder dan zijn ontwerpersneus lang is. We maken elkaar beter en dat merken onze klanten.”
Carla Groenewegen, communicatiemanager Terberg Leasing

Meer weten?
Heb je nog geen duidelijke visie over je merk identiteit of over wat je nu eigenlijk aan wie wilt vertellen? Geen nood, ik help je graag. Vaak is het geen rocket science maar een kwestie van je gezonde verstand en gevoel(!) gebruiken. Ik houd je graag een spiegel voor waarmee we snel zichtbaar maken waar het bij de identiteit van jou(w organisatie) nou precies om draait. Heb je al wel een duidelijk merkbeleid en weet je je gewenste identiteit goed te omschrijven. Mooi! Dan kan ik nog sneller voor je aan de slag om zo effectief mogelijke uitingen te ontwerpen.

Voorbeelden grafisch ontwerp: