conceptontwikkeling

Home / conceptontwikkeling

Conceptontwikkeling

Less = more

Een goed (reclame)concept zet je doelgroep aan tot actie. Het is een creatieve vertaling van je merkbelofte met een weldoordacht doel en duidelijke boodschap. Wat deze zijn, bepalen we samen. Hoe het er uitziet uiteindelijk ook…

De belangrijkste eigenschap van jouw product of dienst wordt volgens een ‘nieuw idee’ gekoppeld aan ‘iets herkenbaars’ voor de doelgroep. Hoe opvallender en/of spraakmakender deze combi is, hoe effectiever het concept. Een goed concept past verder goed bij de gewenste identiteit van jouw organisatie en spreekt daarmee automatisch jouw doelgroep aan. 

Voorwaarden voor een goed concept:

  • Houd de boodschap simpel
  • Blijf dicht bij jezelf
  • Ken je doelgroep
  • Focus op waar je beter en onderscheidend bent t.o.v. je concurrent
  • Stel realistische doelen

“Met zijn creativiteit brengt Robin onze concepten écht verder. Hij snapt wat de opdrachtgever nodig heeft en weet altijd de juiste snaar te raken. Door gerichte vragen te stellen én door net anders tegen een idee aan te kijken.
Marjolein Klaassen-Hulst, communicatieadviseur Rutgers

Meer weten?

Voorbeelden conceptontwikkeling: